Vilkår

Nedenfor finner du våre vilkår for henholdsvis privatpersoner og næringsdrivende.
A.Brask eier opphavsretten til alt innhold og materiale på dette nettstedet, inkludert bilder. Det er ikke tillatt å kopiere, reprodusere, distribuere, sende, laste ned, vise, legge ut eller overføre noen del av nettstedet uten skriftlig tillatelse fra oss. Det er tillatt å skrive ut eller laste ned sider for personlig og ikke-kommersiell bruk. Hvis du er usikker på hva som er tillatt, kan du gjerne kontakte oss med spørsmål.

Generell informasjon

A.Brask Aps
CVR: 38347330
Olgasvej 4H, 2970 Hørsholm
Danmark
E-mail: info@abrask.no

Betaling

Du kan betale med kort, ViaBill, PayPal eller med Mobilepay .
Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Levering

A.Brask forsøker å sende ordrer innen 48 timer.
A.Brask ordner levering gjennom PostNord.

Vi tilbyr enkel og direkte levering til våre kunder i Norge via VOEC-ordningen. Pris for levering til pakkebutikk er 149 NOK på bestillinger under 1000 NOK og deretter GRATIS. Levering tar 2-4 virkedager. Se alle leveringsalternativer, samt priser i handlekurven. Du kan se priser og leveringstid i handlekurven.

Du kan alltid følge forsendelsen via sporingsnummeret du mottar når du bestiller.

Angrerett

Som forbruker har du en 30-dagers angrerett når du handler med oss.

Angreperioden utløper 30 dager etter dagen du mottok varen din. Hvis du har bestilt flere
varer i én ordre, men de leveres individuelt, går fristen fra den dagen du mottar den siste varen.

Fristen betyr at du har 30 dager fra mottak av varen for å varsle oss om at du vil angre kjøpet.
Du kan sende en e-post info@abrask.dk eller bruke vårt kontaktskjema.

Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte å motta varen uten å gi oss varsel samtidig.

Angre deler av kjøpet

Hvis du har kjøpt flere varer fra oss, har du muligheten til å returnere en eller flere varer, selv
om de ble kjøpt i én rekkefølge. Vær oppmerksom på at du ikke vil motta refusjon av
fraktkostnader hvis du angrer på deler av kjøpet.

Du kan heller ikke beholde antallsrabatten
hvis ordreverdien (etter at en del av kjøpet er tilbake) faller under minimumsantallrabattbeløpet.

Tilstanden til varen når du returnerer den

0-14. dag: Hvis varen har mistet verdi, og dette er fordi du har brukt den på en annen måte
enn det som var nødvendig for å bestemme arten, egenskapene og måten varen fungerer på,
kan du bare få tilbake en del av kjøpsbeløpet. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens
handelsverdi, og i noen tilfeller kan dette bety at du bare kan få fraktkostnadene tilbake. Vi
anbefaler at du returnerer varen i originalemballasjen. Svikt i originalemballasjen kan føre til nedsatt verdi av varen.
15-30. dag:Produktet må returneres i samme stand som ved mottak i
originalemballasje.

Refusjon av kjøpsbeløpet

Hvis du angrer på kjøpet, får du pengene tilbake. Hvis varen er svekket i verdi, trekker vi fra
beløpet du er ansvarlig for.

Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (med unntak av
ekstra leveringskostnader i tilfeller der du har valgt en annen leveringsmåte enn den billigste
standardleveransen vi tilbyr) senest 14 dager fra den dagen vi mottok meldingen om at du vil
kansellere avtalen.

Vi vil returnere pengene ved hjelp av samme betalingsmiddel som du brukte da du kjøpte,
med mindre vi har avtalt noe annet.

Vi kan holde tilbake betaling til vi har mottatt varen, med mindre du sender oss
dokumentasjon for å ha returnert den.

Varen sendes til:
A.Brask ApS
Olgasvej 4H
2970 Hørsholm
Danmark

Vi mottar kun pakker
som sendes direkte til adressen.

Hvis du har spørsmål, kan du gjerne kontakte oss på info@abrask.dk. Vi vil svare innen 24
timer.

Reklamasjonsrett

Abrask.dk har en to års garanti. Dette dekker defekter fra komponenter eller produksjon som oppdages ved normal bruk. Garantien dekker ikke defekter, skader eller slitasje, direkte eller indirekte forårsaket av feil bruk, dårlig vedlikehold, bruk av vold eller uautorisert reparasjon. Reklamasjon på mangler som bør oppdages under normal inspeksjon må rapporteres til Abrask.dk innen rimelig tid. Varen kan deretter returneres for reparasjon, bytte eller, hvis avtalt, for kreditt. Abrask.dk dekker rimelige returkostnader på grunn av feil som er godkjent.

Du må reklamere innen “rimelig tid” etter at du har oppdaget feilen. Hvis du reklamerer
innen to måneder etter at feilen ble oppdaget, vil klagen alltid være i rettidig.

Hvis klagen er berettiget, vil vi refundere dine (rimelige) fraktkostnader. Varen må
alltid returneres i sikker emballasje. Husk også å få en leveringskvittering slik at
vi kan refundere fraktkostnadene dine.
For feil, manglende frakt eller andre spørsmål vennligst kontakt:

A.Brask ApS
Olgasvej 4H,
2970 Hørsholm
Danmark
Telefon: +45 50 23 72 58

E-post: info@abrask.no

For å fremskynde refusjonsprosessen ber vi om at de returnerte varene inneholder tilstrekkelig informasjon, for eksempel ordrebekreftelse, korrespondanse og kontoinformasjon.

Refusjon

Refusjoner kan behandles til kredittkortet som brukes til betaling eller til en bankkonto du angir.

Personvern

Vi trenger følgende informasjon når du handler hos oss: Navn, adresse, tlf.nr. og e-postadresse.

Vi registrerer og gir videre personopplysningene som er nødvendige for å levere varene til
deg. Personopplysningene er registrert hos A.Brask ApS og lagres i fem år før informasjonen
slettes. Når det gjelder et medlem av EU, samarbeider vi med en rekke andre selskaper som håndterer og behandler data. Bedrifter behandler bare informasjon på våre vegne og må ikke bruke den til egne formål. Vi samarbeider bare med databehandlere i EU eller i land som kan
gi din informasjonsbeskyttelse. Behandlingsansvarlig på abrask.no A.Brask ApS
Du har rett til å vite hvilken informasjon vi behandler om deg. ​

Hvis du synes informasjonen er unøyaktig, har du rett til å få det korrigert. Vi har ikke noen
forpliktelse til å slette personopplysningene dine hvis du ber om det. For eksempel, hvis
dataene dine ikke lenger er nødvendige for det formålet vi skal bruke dem. Du kan også
kontakte oss hvis du tror at personopplysningene dine blir behandlet i strid med loven.
Du kan skrive til oss på: info@abrask.no

Oppreisning

Hvis du som forbruker ønsker å klage på kjøpet, kan du kontakte info@abrask.dk. Hvis vi ikke finner en løsning, kan du sende en klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr ”

Standard klage skjema

(Dette skjemaet er fylt ut og returnert bare hvis angreretten kreves)
Til:
A.Brask ApS
abrask.no
Olgasvej 4H, 2970 Hørsholm

Jeg kunngjør herved at jeg ønsker å hevde angreretten i forbindelse med kjøpsavtalen min
på følgende varer/tjenester:
__________________________________________________________________________________
Bestilte det: ____ Mottok det: ____
Forbrukernavn: ___
Forbrukeradresse: ___
Forbrukersignatur: ___ Dato:
_________________
(bare hvis innholdet i skjemaet kommuniseres på papir)
Handelsvilkårene ble sist oppdatert kl 15.02.2021

A.Brask
Bli varslet når vi har dem igjen Forventet på lager igjen i mars. Vi vil skrive til deg når produktet er på lager igjen. Vennligst skriv inn din gyldige e-postadresse nedenfor.